Ra27’yi Sürelim!

Kontrol kusursuz geçti. Hepimiz tekrar yarışmak için gaza gelmiş durumdayız.  Bataryalar dolu, hava çok güzel tek bir bulut bile yok ve en önemlisi takım iyi dinlenmiş durumda. Bugün yarışa en arkadan başlasak da hazırız.

İlk aşamada Kroonstad’tan Theunissen’e kadar olan 126km‘lik yolu RA27 1 saat 50 dakika gibi bir sürede tamamladı. Yolda sert bir rüzgar yoktu ve araba iyi bir şekilde çalışıyordu, ancak her 60km’de bir güç tükenmesi ile ilgili çok büyük bir sorun yaşadık.

Let’s Drive Ra27!

Yarış stratejisi olarak saat 11 civarında, inişli çıkışlı tepeler içeren 74 km uzunluğundaki Theunissen’in ara yolunda tur atmak için dışarıya çıktık. Ana pilotumuzu bu turda dinlendirdik, onun yerine yedek pilotumuz Ra27‘yi kullandı. Bir köprünün girişindeki kasiste, şoförümüz Ra27‘nin kontrolünü kaybetti, ancak her şeyi hızlı bir şekilde topladı. Bu olay bize, yaptığımız işin ciddiyetini bir kez daha hatırlattı ve normalde yaptığımız hızdan düşük bir hızla turu bitirdik.

Günün ikinci aşaması 117 kilometre uzunluğundaki bir rota olan Theunissen’den Güney Afrika’nın adli başkenti Bloemfontein’a kadardı. Güzergahın çoğu otoyoldaydı, ortalama olarak 70km/s hıza çıkmıştık ve takımdaki herkes kendini iyi hissediyordu.

Let’s Drive Ra27!

Maalesef yarışın son 5 kilometresinde otomobilimiz yavaş bir şekilde dönel kavşaktan dönerken sol ön süspansiyon üçgen kolundaki aşınma nedeniyle kırıldı. Bu beklediğimiz bir şey değildi. Son 5 kilometreyi bitirmek zorundaydık. Böyle bir şeyin olmasını beklemememize rağmen, böyle bir sorunu giderecek yedek parçalarımız vardı. Parc fermè’den sonra kırılan süspansiyon üçgen kolunu ve ön tekerleri 30 dakika içinde yenisiyle değiştirdik ve ertesi gün için hazırlandık.

Önceki güneş enerjili aracımızla olan rekorumuz bir günde 216km idi ve son 5km de sorun yaşasak da etkinliğin ilk gününde 301km ile kendi rekorumuzu kırdık.

Bir cevap yazın