Dağlar & Trafik

Günün ilk etabı Graaf-Reinet’den Jansenville’e kadar 85km uzaklıktaydı. Bir yarış stratejisi olarak, aracı kontrol noktasına kadar römork ile gittik böylece arabanın şarjı da tam olacaktı ve 2-3 tur fazladan yaparak ekstra 65km gidebilecektik.

Mountains & Traffic Jam - Day 5

Jansenville’e sadece 30km sürüş mesafesinde olan bir ara yolda “u” dönüşleri yaparak aşamayı tamamlayacaktık. Çok olmasa da RA27‘yi sarsmayacak kadar rüzgar vardı ve iki tur da mükemmel bir şekilde atılmıştı. Üçüncü turu yapıp yapmamamız gerektiğini tartışırken yetkililer tarafından Port Elizabeth’te büyük bir trafik sıkışıklığı olduğu konusunda haber aldık, bu yüzden üçüncü turu yapmamaya ve Port Elizabeth’e gitmeye karar verdik.

Mountains & Traffic Jam

En çok beklenen an gelmişti dağa tırmanmaya başldık. Ekip olarak Ra25 ile bu dağa tırmanırken çok acı çektik ve arabanın durduğu bile olmuştu bu da ekip için çok kötü bir anı olmuş ve ekibi demoralize etmişti. Görkemli Ra27, ortalama 60 km/s hızla dağa tırmanıyor ve dağın tepesindeki radyoda herkes Ra27 ve şoför için tezahürat yapıyordu. Güney Afrika yollarında en çok beklenen 1000km sınırı dağa tırmanıştan 2 km sonra geldi. Hava koşulları çok hoş değildi ayrıca deniz seviyesine inmeye başlamamızdan dolayı  rüzgarların da oluştuğunu gördük, bu yüzden yavaş sürmeye karar verdik. Ömümüzdeki trafiğin sıkışıklığından dolayı yarışı 17:30 dan önce bitiremeyeceğimizi anladık, bu yüzden kontrol noktasına kadar römork ile gitmeye karar verdik. Kontrol noktasına vardığımızda 8 saniyemiz vardı.

Günün sonunda, Yakın Doğu Üniversitesi Güneş Enerjili Yarış Ekibi için bir dönüm noktası olan 1056km’lik yolu tamamlamış olduk.

Bir cevap yazın