Rüzgar, Yağmur ve Parçalanmış Lastikler

Geçtiğimiz günlerde yağmurlu ve güneşsiz bir sabah, ekip bataryaları saat 10:30’a kadar şarj etmeye karar verdi. Günün ilk aşaması Gariep Barajı’ndan Middelburg’a kadar 196km oldu. Aracımız öndeki iki adet yeni lastiği ile uzun bir tırmanış için hazırdı.

İlk 40km’de her iki ön lastik de patladı ve hızlı bir pit stop yaparak yenileriyle değiştirdik. 80km’den sonra iki ön lastik tekrar patladı. Güneş enerjili aracımızın sürücüsünün uyarısıyla bu olayın nasıl gerçekleştiğini tartışırken, yol yüzeyine dokunduk ve yol yüzeyinin zımpara kağıdından farklı olmadığını anladık. Yolda ilerledikçe yolun durumu daha iyiye gitse de, geç başlamamamız ve bunca lastik değişimine rağmen kontrol noktasına saat 14:30 gibi yarım saat önce ulaştık.

Ekip başka bir tur yapmamaya karar verdi ve sadece kontrol noktasına ulaşmak için sürmeye başladı. Günün ikinci aşaması 109km uzunluğundaydı. İlk 10 km’de, otomobil kontrolünü fazlasıyla zorlaştıran, hızı 65 km/s‘ye yakın güçlü bir rüzgarın arabamızı sarstığını hissediyorduk. Biz bu rüzgardan dolayı çok stresliyken aracımızın pilotu çok sakin bir şekilde arabayı saniyeler içinde kontrol altına aldı tabi biz bu saniyeleri bir kaç yıl gibi hissettik ama sürücümüz aracı sürmeye devam etti. Rüzgar kuvvetlendikçe, ekip güvenlik nedenleriyle arabayı izlemeye karar verdi.

2014’teki son Sasol Solar Challenge etkinliğinde Ra25 ile katettiği mesafeden 200km daha fazla yol katederek etkinliğin son 3 gününde toplam 823km’lik yol aldık. Bu, Ra27 ve Yakın Doğu Üniversitesi Güneş Enerjili Yarış Ekibi için yeni bir rekordu.

Bir cevap yazın