Bitiş Çizgisine Doğru!!

Ekip iyi hissediyor ve yarışın son günü için hazlanmakta. Güneş enerjili aracımızı şarj etmek için saat 5:30 da uyandık. Hava pek güzel olmasa da güneş panellerimiz işlerini gayet güzel yaptı.

To the Finish Line!!

Günün ilk etabı olan Swellendam’dan Caledon’a 105km’lik bir mesafeye saat 08:00’de 7. sıradan yarışmaya başladık. Yarış stratejisi olarak 80 km/s hızla gitmeye çalıştık ama önümüzde koca bir trafik vardı. Teker teker ilerlerken diğer güneş enerjili araç yarışçıları ve biz değerli zamanımızı kaybediyorduk. Diğer 4 güneş enerjili aracı geçtikten sonra yolda güzel bir açıklık bulduk ve istediğimiz hızda sürmeye başladık. Kontrol noktasına ulaşan 4. takım bizdik.

Yarıştaki sıramız değişmeyeceğinden başka bir tur yapmamaya karar verdik. Sürücümüzü iyice dinlendirdik ve bu arada aracımızı V&A Waterfront Cape Town’da güzel gözükmesi için yıkadık.

Caledon’dan V&A Waterfront Cape Town güzergahına 118km’lik bir uzaklık vardı. İlk 50km iniş ve çıkışlardan oluşuyordu. Sonrasında uzun bir yamaca tırmanış ardından tekrardan deniz seviyesine iniş. Görkemli RA27, yolu gayet güzel idare ediyordu ama sürücümüz deniz seviyesine inerken frenlerin kullanımndan dolayı ısındığını söyledi, biz de hem aracı kontrol etmek hem de sürücümüzü dinlendirmek için yolun kenarında 30 dakikalık bir mola verdik.

To the Finish Line!!

Son 30 kilometrede, orman yangını ve yoldaki bir kaza nedeniyle çok kötü olan Cape Town trafiğini atlatmamız gerekiyordu. Sasol Solar Challenge Güney Afrika’nın son noktası V&A Waterfront’a 7 dakikalık bir gecikme ile 17:30’da ulaşmamız gerekiyordu.

Bu 8 günlük etkinlikte 7 gün yarışmamıza rağmen, RA27 1635.1km yol katederek bir önceki yarışımızdan 1000km fazla yol almış oldu.

Bir cevap yazın